בישראל עוקבים בדריכות: מחאות אלימות בממלכה הירדנית

שלמה ריזל No Comments on בישראל עוקבים בדריכות: מחאות אלימות בממלכה הירדנית

בשבועות האחרונים נרשמה הסלמה במחאות האלימות בממלכה הירדנית כנגד בית המלוכה האשמי של המלך חוסיין. קצין משטרה בכיר נהרג. בישראל מודאגים

מלך ירדן צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בישראל עוקבים בדריכות אחר המהומות האלימות בממלכה הירדנית, השוכנת ממזרח. בשבועות האחרונים נרשמה הסלמה במחאות במדינה שפרצו על רקע המצב הכלכלי הקשה ומצוקת הדלק ושמועות על פרשיות שחיתות בבית המלוכה. בימים האחרונים מפגינים נהרגו ונפצעו.

חוסר השקט בירדן הוא משהו שנמשך כבר שנים ארוכות אבל בכל פעם שמתרחש אירוע חריג, עולה החשש שיהיה זה הזרז להפלת השלטון המלוכני במדינה, שלפי טענת רוב התושבים בו נוטל לעצמו סמכויות מיותרות ומתנשאות.

במהלכה של אחת המחאות ששוטפות כעת את ירדן, נהרג בשבוע שעבר סגן מפקד משטרת מחוז מעאן, קצין בכיר במשטרה הירדנית, כתוצאה מירי ולאחר מכן, בפשיטה שבוצעה בניסיון לאתר את המפגעים, נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו חמישה. בהלוויתו של הקצין נטל חלק יורש העצר הירדני, הנסיך חוסיין.

בירושלים חוששים שחוסר יציבות שלטוני בממלכה ההאשמית עשוי להוביל להסלמה גם ברשות הפלסטינית, הצמודה לירדן.

כבר לפני ארבעה וחצי עשורים, החישה ישראל טנקים לעבר ירדן, כדי לאיים על מחבלים פלסטינים שהתגוררו בירדן, ובראשם רב המרצחים יאסר ערפאת כי אם ינסו להפיל את שלטונו של המלך חוסיין, ישראל תתערב צבאית ולא תאפשר זאת.



0 תגובות